Hoe stuur ik een product terug?

Retourprocedure 

Wilt u een bestelling aan ons terugsturen? Doorloop dan onderstaande stappen:

 

Stap 1

Log in op uw account om een retour aan te vragen, de inloggegevens heeft u automatisch gekregen na afronding van uw eerste bestelling. Als u al ingelogd bent, ga dan verder naar stap 2, als u nog niet ingelogd bent, klik dan eerst op onderstaande groene button: Inloggen
 

Stap 2

Klik wanneer u ingelogd bent op onderstaande button: Retour aanvragen
 

Stap 3

Klik op mijn bestellingen in het linkermenu van uw accountpagina.
 
 

Stap 4

Klik op orderdetails van de retour te zenden order, zie onderstaand voorbeeld:

Retour orderdetails
 

Stap 5

Klik op retour aanmelden (zie onderstaand voorbeeld) en vul de juiste gegevens in.

Retour aanmelden
 

Stap 6

U ontvangt een mail met alle belangrijke gegevens en instructies. Lees deze goed door, vul waar nodig in en stuur de mail mee met de retourzending.
 
 

Stap 7

Stuur uw retour in een deugdelijke verpakking en altijd inclusief factuur of pakbon. Let op: De retourzending dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen daarna bij ons binnen te zijn. Wij zullen uw retourzending binnen vijf dagen afgehandeld hebben.
Wij raden u aan om bij het postkantoor of het verzendbedrijf een bewijs van afgifte te vragen waarop de barcode van de retourzending staat.
Zodra uw (online) retourmelding bij ons is ontvangen, krijgt u per e-mail retourinstructies om uw zending via Kiala of GLS gratis aan ons terug te sturen.  
 

Stap 8

Na fysieke ontvangst van uw retour sturen we u per mail een ontvangstbevestiging.
 
 

Herroepingsformulier

U kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van onderstaande herroepingsformulier als u af wilt zien van uw bestelling. Zorg er dan voor dat u het ingevulde formulier en de retour te sturen producten binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling terug heeft gestuurd.

Download hier het herroepingsformulier als PDF bestand.

 

Voorwaarden voor terugsturen

  • De ontvangen artikelen kunt u binnen 30 dagen kosteloos terugsturen. De termijn gaat in op de dag dat de producten in ontvangst zijn genomen.
  • Meld uw retour altijd vooraf aan (binnen 30 dagen) via uw account op onze website of via de groene knop bovenaan deze pagina (zie retourprocedure hierboven).
  • Verpak de product(en) zorgvuldig en stevig om transportschade te voorkomen.
  • Sluit een kopie van de rekening of de pakbon bij en doe er ook een brief bij wat er aan de hand is. 
  • U krijgt terugzend-instructies van ons. Als wij niet binnen 14 kalenderdagen daarna uw retourzending hebben ontvangen, kunnen wij uw geld niet terugstorten.
  • Terug te sturen producten die binnen de tevredenheidsgarantie vallen moet u - als dit enigszins mogelijk is - weer in de originele verpakking plaatsen. Zo'n product mag ook niet beschadigd of gebruikt zijn.
  • Wanneer u af ziet van uw bestelling, en het product is gebruikt of beschadigd, dan wordt de waardevermindering aan u doorberekend.


Wie betaalt het terugsturen?

  • Wij zullen altijd een defect product vervangen. Mocht blijken dat het product niet meer te leveren is, dan zoeken wij naar een alternatief of zullen wij het bedrag dat u heeft betaald terugstorten.
  • Zolang u kiest voor een door ons geselecteerde manier van retourneren dan betalen wij de retour kosten. Deze staan verder uitgelegd in de e-mail met retour instructies. Kiest u voor een andere methode dan zijn de retour kosten voor eigen rekening.
  • Als u een garantieclaim indient die wij honoreren, betalen wij de terugzendkosten aan u terug.  
 

Terugbetalingstermijn

  • Heeft u het product dat u terugstuurt betaald via een overschrijving? Dan zullen wij het aankoopbedrag binnen enkele dagen aan u terugbetalen. De termijn die hiervoor staat is 14 dagen.
  • Wilt u een ander product bestellen met een andere prijs, dan moet u eerst het foute product terugsturen naar ons. Omruil voor een product met hogere prijs wordt niet gedaan. Wel met dezelfde of lagere prijs. Dan wordt het resterende bedrag terugbetaald.
  • Heeft u een nieuw product met een lagere prijs? Dan storten wij het te veel betaalde bedrag terug binnen dezelfde periode als hierboven vermeld.
  • Let op: Wanneer wij een vervangingsorder doen, krijgt u van ons eerst een nieuwe factuur toegezonden. Deze factuur is enkel voor administratieve doeleinden bedoeld. Kort daarna ontvangt u van ons een creditfactuur. Deze twee vallen dan uiteindelijk tegen elkaar weg. Echter, als het retour product niet teruggestuurd wordt of niet ontvangen is bij ons, moeten wij aan u vragen dit nieuwe factuur toch te betalen. Als wij het product niet hebben ontvangen, raden wij u aan om een verzendbewijs (of akte van afgifte) naar ons toe te sturen. Dat bewijs zorgt ervoor dat het retour product toch verwerkt kan worden.
Deze website maakt gebruik van cookies
Om het gebruiksgemak van onze website te vergroten, onze diensten persoonlijker en meer op maat te maken en het gebruik van de website te analyseren, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website gaat u hiermee akkoord - Lees meer.