ReplaceDirect.nl staat bekend om de supersnelle reparatieservice

Hoeveel dagen neemt een laptopreparatie in beslag?

Wanneer uw laptop defect is, is dat uiteraard zeer vervelend en wilt u zo spoedig mogelijk een reparatie laten uitvoeren. Bij ReplaceDirect neemt het minimaal drie dagen in beslag voordat u uw laptop retour heeft. Dit is dan ook één van de snelste reparatieservices die er bestaan op elektronicagebied.

Waarom zijn sommige reparaties sneller klaar dan andere?

ReplaceDirect verwerkt jaarlijks grote aantallen reparaties van heel veel verschillende apparaten, fabrikanten, merken en types. En daarbij kan er van alles kapot zijn. Het is onmogelijk om van elk laptoptype alle voorkomende onderdelen op voorraad te hebben, dus kan het voorkomen dat wij een onderdeel moeten bestellen. U begrijpt dat hierdoor de reparatieduur aanzienlijk langer wordt.

Vertragingen in de reparatie

Er kunnen diverse redenen zijn die de daadwerkelijke reparatie vertragen.
  • De klacht treedt niet constant op. "Soms doet hij het ineens niet meer" is dan de klachtomschrijving. Soms kunnen wij geen klacht constateren of is een duurtest nodig, bijvoorbeeld totdat het apparaat warm is.
  • Wachtwoorden of accessoires zoals netadapters ontbreken. De reparateur moet wachten totdat u deze benodigdheden heeft opgestuurd.
  • Er is een prijsopgave nodig. De reparatie is ingewikkelder dan verwacht, waardoor er hogere kosten zijn. Wij vragen dan eerst uw toestemming voordat de reparatie wordt voortgezet.
  • Onderdelen zijn niet op voorraad. Bestellingen van zeldzame onderdelen kunnen behoorlijk lang duren, waarbij in weken wordt gerekend.
  • Groot aanbod. Er zijn periodes dat het aanbod van reparaties ineens enorm stijgt. Zoals in vakantieperiodes en rond feestdagen. Juist dan hebben wij minder reparateurs ter beschikking, waardoor u reparatie iets langer gaat duren dan normaal.

  • Wanneer een reparatie langer gaat duren nemen wij contact met u op om gezamenlijk een oplossing te zoeken. De mogelijkheid bestaat dat wij u laptop ongerepareerd retourneren, mocht deze in het geheel niet te repareren zijn. Bijvoorbeeld wanneer niet het LCD-scherm of de LCD-inverter defect is, zoals u wellicht hebt aangegeven, maar de videokaart; deze is geheel in het moederboard geïntegreerd en niet separaat te vervangen. In zulke gevallen berekenen wij géén onderzoekskosten.*

    Heeft u vragen? Bel 088 66 00 of per e-mail info@replacedirect.nl.

    * Alleen bij fankoeler-reparatie worden onderzoekskosten in rekening gebracht.
Deze website maakt gebruik van cookies
Om het gebruiksgemak van onze website te vergroten, onze diensten persoonlijker en meer op maat te maken en het gebruik van de website te analyseren, maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website gaat u hiermee akkoord - Lees meer.