Hoe stuur ik een product terug?

Retourprocedure 

Wilt u een bestelling aan ons terugsturen? Doorloop dan onderstaande stappen:

 

Stap 1

Log in op uw account om een retour aan te vragen, de inloggegevens heeft u automatisch gekregen na afronding van uw eerste bestelling. Als u al ingelogd bent, ga dan verder naar stap 2, als u nog niet ingelogd bent, klik dan eerst op onderstaande groene button: Inloggen
 

Stap 2

Klik wanneer u ingelogd bent op onderstaande button: Retour aanvragen
 

Stap 3

Klik op mijn bestellingen in het linkermenu van uw accountpagina.
 
 

Stap 4

Klik op orderdetails van de retour te zenden order, zie onderstaand voorbeeld:

Retour orderdetails
 

Stap 5

Klik op retour aanmelden (zie onderstaand voorbeeld) en vul de juiste gegevens in.

Retour aanmelden
 

Stap 6

U ontvangt een mail met alle belangrijke gegevens en instructies. Lees deze goed door, vul waar nodig in en stuur de mail mee met de retourzending.
 
 

Stap 7

Stuur uw retour in een deugdelijke verpakking en altijd inclusief factuur of pakbon. Let op: De retourzending dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen daarna bij ons binnen te zijn. Wij zullen uw retourzending binnen vijf dagen afgehandeld hebben.
Wij raden u aan om bij het postkantoor of het verzendbedrijf een bewijs van afgifte te vragen waarop de barcode van de retourzending staat.
Zodra uw (online) retourmelding bij ons is ontvangen, krijgt u per e-mail retourinstructies om uw zending via een DPD-parcelshop gratis aan ons terug te sturen.  
 

Stap 8

Na fysieke ontvangst van uw retour sturen we u per mail een ontvangstbevestiging.
 
   

Voorwaarden voor terugsturen

  • De ontvangen artikelen kunt u binnen 30 dagen kosteloos terugsturen. De termijn gaat in vanaf de factuurdatum. Meldt eventuele transportschade, schade aan een product of vermissing van een artikel direct, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen aan onze klantenservice.
  • Meldt uw retour altijd vooraf aan (binnen 30 dagen na ontvangst) dit kan bijvoorbeeld via uw account op onze website of via de groene knop bovenaan deze pagina (zie retourprocedure hierboven)
  • Verpak de product(en) zorgvuldig en stevig om transportschade te voorkomen.
  • Sluit voor een snelle afhandeling van de retour altijd een aankoopbewijs (bijvoorbeeld: kopie rekening of de pakbon) en eventueel een verklaring van de retour.
  • U krijgt terugzend-instructies van ons. Als binnen 14 kalenderdagen daarna uw retourzending niet verzonden is, kunnen wij uw geld niet terugstorten en dient u een nieuwe retouraanvraag te doen. De garantie-/tevredenheidstermijn wordt dan opnieuw bepaald.
  • Terug te sturen producten die binnen de 30 dagen tevredenheidsgarantie vallen moet u - als dit enigszins mogelijk is - weer in de originele verpakking plaatsen. Zo'n product mag ook niet beschadigd of gebruikt zijn.

 


Waardevermindering

Kunt u het ontvangen product alleen gedeeltelijk, beschadigd of niet terugsturen? Dan zullen we de waardevermindering verrekenen. Dit geldt niet wanneer de waardevermindering alleen te wijten is aan het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel kan.
U kunt het risico op waardevermindering verminderen als u het product niet in gebruik neemt en niets doet dat de waarde van het product beïnvloedt.
Indien de originele verpakking dermate beschadigd is dat deze niet meer verkocht kan worden, wordt maximaal 75% van de aankoopwaarde vergoed (dit geldt alleen binnen de tevredenheidsgarantie).



Het herroepings- of retourrecht geldt niet voor:

    • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (bijvoorbeeld in-ear-headsets, tandenborstels en scheerkoppen).
    • Aankopen die speciaal volgens de wensen van de klant zijn gemaakt, dit betreft maatwerk.
    • Producten die geschikt zijn voor audio- of video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verpakking is geopend of de verzegeling verbroken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan rewritable CD’s en DVD’s, USB sticks of software zoals virusscanners.
    • Geopende producten die na openen niet meer verkoopbaar zijn zoals inkt en toners, batterijen in blisterverpakking, vloeistoffen en reinigingsmiddelen
    • Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 dagen en waarbij de klant heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.

 

Daarnaast mogen wij bij producten die beschadigd retour komen de waardevermindering verrekenen met het terug te storten bedrag. Hiervan is ook sprake als u garantiestickers heeft verwijderd.


Wie betaalt het terugsturen?

      • Wij zullen altijd een defect product vervangen. Mocht blijken dat het product niet meer te leveren is, dan zoeken wij naar een alternatief of zullen wij het bedrag dat u heeft betaald terugstorten.
      • Zolang u kiest voor een door ons geselecteerde manier van retourneren dan betalen wij de retour kosten. Deze staan verder uitgelegd in de e-mail met retour instructies. Kiest u voor een andere methode dan zijn de retour kosten voor eigen rekening.

 

Terugbetalingstermijn

Heeft u het product dat u terugstuurt betaald via een overschrijving? Dan zullen wij het aankoopbedrag binnen enkele dagen aan u terugbetalen. De termijn die hiervoor staat is zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping.

Wilt u een ander product bestellen met een andere prijs, dan moet u eerst het foute product terugsturen naar ons. Omruil voor een product met hogere prijs wordt niet gedaan. Wel met dezelfde of lagere prijs. Dan wordt het resterende bedrag terugbetaald.

Let op: Wanneer wij een vervangingsorder sturen, krijgt u van ons eerst een nieuwe factuur toegezonden. Deze factuur is enkel voor administratieve doeleinden bedoeld. Kort daarna ontvangt u van ons een creditfactuur. Deze twee vallen dan uiteindelijk tegen elkaar weg. Echter, als het retour product niet teruggestuurd wordt of niet ontvangen is bij ons, moeten wij aan u vragen dit nieuwe factuur toch te betalen. Als wij het product niet hebben ontvangen, raden wij u aan om een verzendbewijs (of akte van afgifte) naar ons toe te sturen. Dat bewijs zorgt ervoor dat het retour product toch verwerkt kan worden.


       

Herroepingsformulier

      U kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van onderstaande herroepingsformulier als u af wilt zien van uw bestelling. Zorg er dan voor dat je het ingevulde formulier en de retour te sturen producten binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling terug hebt gestuurd. Wanneer u het formulier verstuurt zonder de producten bij te voegen, dan dienen de producten uiterlijk 14 dagen na verzending van het formulier teruggestuurd te zijn.
Download hier het herroepingsformulier als PDF bestand.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken. - Privacy- & Cookiestatement en instellingen