Garantie & Retourneren

Inktcartridges en toners zijn vacuüm verpakt en in veel gevallen verzegeld om de kwaliteit en houdbaarheid te garanderen. Na opening zijn de producten slechts beperkt houdbaar en daardoor onverkoopbaar. Er kan geen beroep gedaan worden op de garantie in geval van:

1) Niet of niet volledig hebben voldaan aan de betalingsverplichting van het product door de koper.
2) Normale (gebruiks)slijtage van het product.
3) Onoordeelkundig gebruik en/ of het niet in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
4) Aan het product door de koper aangebrachte wijzigingen.
5) Beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
6) In opdracht van de koper vervaardigde cartridges en toners.

Kijk daarom altijd goed voordat u de verpakking opent of u het juiste product besteld hebt. Mocht het toch zo zijn dat u het verkeerde product hebt ontvangen, ga dan als volgt te werk:

Een verkeerd artikel besteld:

Het kan altijd zo zijn dat u een verkeerd artikel hebt besteld via onze website. Is dit het geval kijk dan bij de retourprocedure naar de te nemen stappen.

Een verkeerd artikel ontvangen of de zending is niet compleet:

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat een bestelling niet compleet is of dat u een verkeerd artikel hebt ontvangen. Ons advies is daarom om altijd na ontvangst te controleren of een zending compleet en in orde is. Neem in het geval van een incomplete zending direct contact op met onze klantenservice. Wij proberen u dan zo snel en goed mogelijk te helpen.

Een defect artikel ontvangen:

Het kan helaas voorkomen dat een besteld product defect is bij ontvangst. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag. Lees voordat u contact opneemt de volgende controlepunten even door.

1) Heeft u alle beveiligingen (beschermkapje of beschermpapier, strip in cartridge, etc.) van de cartridge verwijderd?

2) Na het plaatsen van de cartridge kan het zijn dat de printer deze gaat uitlijnen. Ons advies is om dit altijd uit te voeren. In sommige gevallen vraagt dit om een aantal handelingen zoals een uitlijnpagina inscannen. Volg in dit geval de handleiding van uw printer.

3) Mijn printer geeft de melding: cartridge leeg. U hoeft u in dit geval geen zorgen te maken, u hebt immers een volle cartridge aangeschaft en kunt de melding negeren. Het gaat in dit geval om een hervulde (originele) cartridge, waarvan de beveiliging in de chip aangeeft dat de cartridges al eens (bijna) leeg is geprint. In dit geval is ons advies om de statusmonitor (zie handleiding printer) uit te zetten binnen de software van uw printer zodat u geen last meer hebt van deze melding en gewoon zorgeloos kunt printen.

4) De cartridge werkt niet naar behoren en geeft slechte prints. In dit geval raden wij u aan om de cartridge te reinigen met het cleaning programma van uw printer. Levert dit onvoldoende resultaat op, dan kunt u het koperkleurige gedeelte van de cartridge reinigen met een vochtig doekje.

Mocht het artikel na alle controlepunten toch niet naar behoren functioneren, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zullen u in dit geval altijd een passende oplossing voorstellen.

Praktijkvoorbeelden

Wat is verstandig en wat kunt u maar beter niet doen? Hieronder treft u twee praktijkvoorbeelden aan die voor een stukje helderheid zullen zorgen wat betreft de garantie en het retourneren van printersupplies.

Wat kan wel?

Op de verpakking staat altijd een uniek nummer en voor welke printer het artikel geschikt is. U hoeft het product niet uit te pakken om te kijken of u het juiste product hebt. Het nummer van het artikel kun u controleren op het oude (lege) artikel, via de zoekfunctie op onze website, via onze klantenservice of in de handleiding van uw printer. Genoeg opties dus om de juistheid van een artikel te controleren en te voorkomen dat u de verpakking van een onjuist artikel opent. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking valt wel gewoon onder het retourrecht dus voer bovenstaande tips altijd uit voordat u de producten uit de verpakking neemt en installeert in uw printer.

Wat kan niet?

U bestelt een artikel voor uw printer, u pakt het uit zonder te controleren op juistheid en het product blijkt niet te passen in de printer. Dat kan gebeuren, maar helaas vervalt hiermee het recht op retour van het artikel omdat de verpakking al is geopend.

Heeft u vragen over het retourneren van producten? Kijk dan bij retourprocedure of neem contact op met de klantenservice.
We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken. - Privacy- & Cookiestatement en instellingen