NICD ACCU UIT DE VERKOOP

Vanaf 1 januari 2017 mag de NiCd (nikkel-cadmium) accu wegens Europese richtlijnen niet meer worden verkocht. Dit geldt niet voor nood- en alarmsystemen, met inbegrip van noodverlichting en medische apparatuur. De NiCd -accu is nog beschikbaar zolang de voorraad strekt. Als alternatief bieden we de NiMH (nikkel-metaalhydride) accu's.

Verschil voor werking van apparaten niet van belang

De technologie van NiCd of NiMH is voor het apparaat van uw klant niet van belang. Ook als NiCd origineel bij het apparaat is geleverd, kan uw klant een NiMH accu gebruiken. Het apparaat functioneert met beide accu’s. Voor het opladen van de accu is het belangrijk dat de lader geschikt is voor NiMH. De meeste laders die de afgelopen jaren op de markt zijn gebracht, zijn geschikt voor zowel NiCd als NiMH accu’s.

Technische verschillen

De NiMH accu is de opvolger van de NiCd accu. Wat zijn de verschillen:

• Deze accu’s hebben minder last van het geheugeneffect en kunnen dus ieder moment op de acculader geplaatst worden.
  • De capaciteit is groter (2.6Ah tot en met 3.5Ah).
  • De accu laadt veel sneller op (richtlijn 1,5 uur).
  • De zelfontladingsgraad is hoger. De accu moet dus wel vaker opgeladen worden.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice: via e-mail op [email protected] of telefonisch op 011 98 83 06. Wij staan voor u klaar.