Nieuwe bezorgopties bij ReplaceDirect verhogen de kans op succesvolle bezorging

BEEK EN DONK - Sinds 15 mei 2017 biedt de webshop ReplaceDirect nieuwe bezorgopties aan. Zo hebben klanten voortaan zicht op het tijdvak waarin PostNL bij de klant komt bezorgen, is er de keuze om een pakket wel of niet bij de buren af te leveren en kan men voor levering in de avond kiezen. Deze nieuwe bezorgopties verhogen de kans op succesvolle bezorging.

Nadat de webshop in april maandaglevering invoerde in België, is dit een stap richting een betere bezorgervaring in Nederland. Met name de optie om in de avond te leveren zal voor veel werkende klanten een oplossing zijn. Aan deze optie is een klein bedrag van €1,99 aan verbonden.

De klant die liever geen extra kosten maakt, kan profiteren van andere vernieuwingen in de bezorgmogelijkheden: het inzien van het bezorgtijdvak en levering bij de buren. De zichtbaarheid van het tijdvak geeft de klant de kans om binnen het tijdvak thuis te zijn of iemand in zijn kenniskring te vragen om aanwezig te zijn. Zo is de kans op succesvolle bezorging groter. Ook de mogelijkheid om wel of niet bij de buren te bezorgen zal leiden tot een groter aantal succesvolle bezorgingen. De klant hoeft voor beide opties niet extra te betalen.

De webshop, onderdeel van de moederorganisatie MyMicro Group, biedt consumenten onderdelen en accessoires voor elektronische apparaten. De missie van MyMicro Group is om een einde te maken aan de wegwerpeconomie. Snel leveren is daarbij van belang. De klant wil immers zo snel mogelijk weer optimaal gebruikmaken van zijn apparaat. Rick van der Heijden, programmamanager bij ReplaceDirect: Door een breder scala aan bezorgopties aan te bieden, verhogen we de kans dat de pakketbezorger het pakket kan afleveren en verlagen we het aantal transportbewegingen. Als organisatie die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan, is dit enorm belangrijk voor ons. Hierdoor komen we weer een stap dichter bij het verduurzamen van onze dienstverlening.”

De voordelen van de nieuwe bezorgopties in het kort:

• De klant kan het tijdvak waarin bezorgd wordt zien en kan zijn aanwezigheid daarop afstemmen.
  • Er is de keuze om wel of niet bij de buren te bezorgen. Dit is een belangrijk voordeel voor zowel de mensen die er geen bezwaar tegen hebben, als de mensen die er wel bezwaar tegen hebben.
  • De klant kan kiezen voor avondlevering. Voor werkende mensen is dit een uitkomst.