Hoe kunnen we je helpen?

Heb je vragen over een product of bestelling?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Algemeen

Je kunt bij ReplaceDirect.nl een keuze maken uit een breed scala aan veilige betaalmethoden.

Bancontact

Bancontact is een van de meest gebruikte betaalmethoden in België. Kies je voor Bancontact, dan word je doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van je bank waar je de betaling kunt voltooien. De betaling wordt direct verwerkt, zodat we je bestelling snel kunnen verzenden.

Klarna – Achteraf betalen

Met Klarna heb je de mogelijkheid om je bestelling eerst te ontvangen en pas later te betalen. Na verzending van je bestelling ontvang je een digitale factuur van Klarna. Je hebt dan doorgaans 14 dagen de tijd om te betalen. Klarna voert tijdens het afrekenen een korte kredietcontrole uit.

Creditcard (Visa, Mastercard, Maestro)

Wij accepteren betalingen met Visa, Mastercard en Maestro. Tijdens het afrekenen voer je je kaartgegevens in via een beveiligde verbinding. Creditcardbetalingen worden direct verwerkt, zodat je bestelling snel kan worden verzonden. In sommige gevallen wordt ter beveiliging een extra verificatiestap gevraagd via je bank (3D Secure).

Ja, dat kan. ReplaceDirect verleent alleen krediet aan rechtspersonen (bedrijven en instellingen). Deze optie is beschikbaar zodra je binnen een jaar minimaal twee vooruitbetalingen hebt gedaan met een totale orderwaarde van meer dan €500. Wij raden aan al jouw aankopen via één centraal ReplaceDirect-account te doen en steeds met hetzelfde account in te loggen. Zo bouw je sneller een kredietlimiet op.

Bekijk voor meer informatie de voorwaarden of neem contact op met onze klantenservice.

Bestelling die voor zes uur besteld zijn worden de volgende dag verzonden, mits op voorraad. Mocht er iets niet duidelijk zijn kijk dan op PostNL of neem contact op met onze klantenservice.


Bij ReplaceDirect bieden we verschillende leveringsopties aan om jouw bestelling zo vlot mogelijk bij je te krijgen. Hieronder vind je een overzicht van de beschikbare diensten en bijbehorende kosten.

1. Standaard Levering

Bij standaard levering wordt je bestelling rechtstreeks aan huis of op een ander opgegeven adres bezorgd. Deze optie is ideaal als je het pakket graag op een vertrouwd adres ontvangt zonder extra verplaatsing. Leveringen vinden doorgaans plaats binnen 1 tot 3 werkdagen na verzending, afhankelijk van de regio. Zodra je bestelling verzonden is ontvang je van ons een Track & Trace code waarmee je je bestelling gemakkelijk kunt volgen.


Kosten Bestelling <€100: €7,50
Kosten Bestelling >€100: Gratis

2. Levering aan Ophaalpunt

Met levering aan een ophaalpunt kies je zelf waar je je pakket wil ophalen, bijvoorbeeld in een winkel of postpunt bij jou in de buurt. Dit is een handige keuze als je overdag niet thuis bent of meer flexibiliteit wenst bij het ophalen. Je ontvangt een bericht zodra je bestelling beschikbaar is, waarna je die binnen enkele dagen op jouw gekozen locatie kunt ophalen. Ook hiervoor ontvang je zodra de bestelling verzonden is een Track & Trace code van ons waarmee je de voortgang van je bestelling kan volgen.


Kosten Bestelling <€100: €6,95
Kosten Bestelling >€100: Gratis

Gratis verzending

Voor bestellingen vanaf €100 bieden wij gratis levering aan, ongeacht de gekozen leveringsmethode. De verzendkosten worden automatisch verrekend tijdens het afrekenen.

Feestdagen
Op onderstaande feestdagen is ons magazijn gesloten. Bestellingen geplaatst op deze data worden de eerstvolgende werkdag verzonden:

  • Nieuwjaarsdag
  • 1e en 2e paasdag
  • 5 Mei (Bevrijdingsdag)
  • Hemelvaartsdag
  • 1e en 2e pinksterdag
  • 24 December (open tot 16:00)
  • 1e en 2e kerstdag
  • 31 december (open tot 16:00)

Bij bestellingen vanaf 100 euro betaal je geen verzendkosten. De verzendkosten voor bestellingen onder de 100 euro binnen België zijn 6,95 euro*.

Vervelend dat je een klacht hebt over een van onze producten
of diensten. Door middel van ons contactformulier kun je een klacht
achterlaten. Binnen 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie.

Overige klachten
Is jouw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kun je deze schriftelijk indienen bij ReplaceDirect. Omschrijf de klacht nauwkeurig en vermeld data en eventueel bestel- of artikelnummers. Zo kunnen we je het beste helpen. Stuur de klacht onder vermelding van je naam, adres en woonplaats naar:

ReplaceDirect
T.a.v. Afdeling klachten
De Voorde 17-19
5807 EZ - Oostrum
Nederland


Zodra de brief binnen is sturen we een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvang je binnen zeven kalenderdagen na ontvangstbevestiging.

Zakelijk afnemer?
Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Indien je als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kun je deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel.

Europees online geschillenplatform
Je kunt met uw klacht of geschil ook terecht bij het Europees online geschillenplatform.

Voor reviews maken we bij ReplaceDirect gebruik van Trustpilot. Volgens de regels van Trustpilot mogen reviews alleen achtergelaten worden wanneer deze gebaseerd zijn op een echte ervaring. Dit betekent dat er een product aangekocht moet zijn, of er contact is geweest tussen ReplaceDirect en de klant. Om de echtheid van reviews te garanderen maakt Trustpilot gebruik van geautomatiseerde detectiesoftware.

De reviews die geplaatst zijn op Trustpilot worden op geen enkele manier beïnvloed door ReplaceDirect. Wij betalen of belonen geen klanten die een review achterlaten, daar dit tegen de regels van Trustpilot ingaat. Op ReplaceDirect worden geen betaalde reviews geplaatst.